Bynajmniej nie chodzi o ludzi pracujących w metalurgii. Kolejna opisywana subkultura swój początek miała w latach 70 wieku XX. Posiada dla swoich odmian wspólny mianownik w postaci muzyki heavy rockowej (metalowej) i jej najróżniejszych odmian. Z perspektywy ideologicznej subkultura niespójna. Nie istnieje jednolity system poglądów, wręcz przeciwnie, wiele poglądów prezentowanych przez zespoły metalowe będące nośnikiem kultury metalowej, należy uznać za wykluczające się nawzajem. W podobnej stylistyce muzycznej grają zarówno zespoły "black metalowe"(antychrzescijańskie) jak i "unblack metalowe"(propagujące chrzescijanizm). W ramach tej subkultury można odnaleźć zespoły propagujące najróżniejsze idee wiec stwierdzam ,że metalowcy zachowują ideologiczny indywidualizm.
Istnieje wiele nazwanych podziałów wewnętrznych w subkulturze metalowej które dają swój wyraz w różnorodności podgatunkowej muzyki metlowej. I tak istnieją: death metal, black metal, metal chrześcijański, doom metal, epic metal, folk metal, funk metal, glam metal, gothic metal, grindcore, groove metal, heavy metal, industrial metal, metalcore, metal neoklasyczny , nu metal, pagan metal, power metal, metal progresywny, sludge metal, speed metal, stoner metal, thrash metal, metal symfoniczny, viking metal, death and roll i wiele wiele innych. Największy wpływ na powstanie stereotypowych poglądów o członkach tej subkultury miały death metal (w utworach zajmujący się przykładowo tematami okultyzmu, ezoteryki, śmierci [w szerokim znaczeniu] w tym eutanazji, aborcji, zbrodni przeciwko ludzkości, morderstw, dzieciobójstwa oraz zagadnienia związane z Biblią i negatywnymi postaciami) oraz black metal(głównie motywy satanistyczne, anty chrześcijańskie, pogańskie i okultystyczne) który jest chyba najbardziej kontrowersyjną odmianą muzyki metalowej. Większość grup wykorzystujących stylistykę satanistyczną traktuje ją jako alternatywną i ciekawa jednak nie mającą przełożenia na życie codzienne . Niestety od tej reguły jest również sporo wyjątków dlatego historia deth metalu spotyka się miejscami z historią ruchów satanistycznych, bardzo groźnych i będących osobnym zagadnieniem.
Istnieje wiele nazwanych podziałów wewnętrznych w subkulturze metalowej które dają swój wyraz w różnorodności podgatunkowej muzyki metlowej. I tak istnieją: death metal, black metal, metal chrześcijański, doom metal, epic metal, folk metal, funk metal, glam metal, gothic metal, grindcore, groove metal, heavy metal, industrial metal, metalcore, metal neoklasyczny , nu metal, pagan metal, power metal, metal progresywny, sludge metal, speed metal, stoner metal, thrash metal, metal symfoniczny, viking metal, death and roll i wiele wiele innych. Największy wpływ na powstanie stereotypowych poglądów o członkach tej subkultury miały death metal (w utworach zajmujący się przykładowo tematami okultyzmu, ezoteryki, śmierci [w szerokim znaczeniu] w tym eutanazji, aborcji, zbrodni przeciwko ludzkości, morderstw, dzieciobójstwa oraz zagadnienia związane z Biblią i negatywnymi postaciami) oraz black metal(głównie motywy satanistyczne, anty chrześcijańskie, pogańskie i okultystyczne) który jest chyba najbardziej kontrowersyjną odmianą muzyki metalowej. Większość grup wykorzystujących stylistykę satanistyczną traktuje ją jako alternatywną i ciekawa jednak nie mającą przełożenia na życie codzienne . Niestety od tej reguły jest również sporo wyjątków dlatego historia deth metalu spotyka się miejscami z historią ruchów satanistycznych, bardzo groźnych i będących osobnym zagadnieniem.

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz